Schoonheid die blijft, de lange houdbaarheid van de orchidee aan het licht
De orchidee is een bloeiende plant die uitzonderlijk lang meegaat. De plant kan namelijk wel 6 weken tot een aantal maandenlang in bloei staan. En als je de orchidee na z’n bloei op de juiste manier verzorgt, bloeit hij het volgende jaar gewoon weer. Een unieke eigenschap waar niet genoeg bekendheid voor is. Orchidee Nederland gebruikt het platform Orchids Info om mensen te inspireren voor de mogelijkheden met de orchidee. En dus de lange bloei en houdbaarheid onder de aandacht te brengen.
Een nieuwe en duurzame boodschap
Schoonheid die blijft. Het omvat de orchidee als verzamelnaam voor een veelzijdigheid aan soorten. De bloemen brengen kleur in huis en staan bekend om hun elegante uitstraling. Schoonheid die dus wel maandenlang het interieur kan opfleuren. Schoonheid die blijft is een slogan die snel en makkelijk te lezen en begrijpen is. Ook tijdens het shoppen in het tuincentrum, bloemhandel of supermarkt.
Pre-test onderzoek
De duurzame slogan wordt internationaal geïntroduceerd. Door middel van pre-tests onder de verschillende doelgroepen is onderzocht welke slogans en woordkeuze het beste werd geassocieerd met de lange houdbaarheid van de orchidee.
Daarmee vergroten we op die manier de impact in ieder land.
(Pilot) campagne
Een eerste pilot campagne is in Duitsland ingezet. Blume2000 is een grote Duitse online en offline bloemist. Ter versterking van een shopper activatie van deze partij hebben we een awareness campagne opgezet rondom de lange houdbaarheid van de orchidee. Met daarin natuurlijk de nieuwe slogan Schönheit die bleibt.
Dag van de Orchidee
7 september is de Dag van de Orchidee. Dit jaar hebben we dit gevierd met social een campaign in Nederland, Engeland, Duitsland en Frankrijk. Voor deze campagne hebben we een visueel concept ontwikkeld waarin we de perceptie van tijd visueel maken. Dat resulteerde in een sfeervolle timelapse.
“Licht en schaduw. Zo gaat de dag langzaam richting de nacht. De zomer vloeit over in de winter. Weken worden maanden. Zoals iedere dag ons iets nieuws brengt, blijft de orchidee onveranderd mooi… Een schoonheid die blijft.”
Op de Dag van de orchidee zelf is er een stylingvideo gelanceerd als trigger en activatie voor de doelgroep om een aankoop te doen.
Fleurig in Frankrijk
Belle pour longtemps. De campagne in Frankrijk is in volle gang. Deze campagne is net zoals de Blume2000 campagne eerder dit jaar, gekoppeld aan een shopper activatie van een supermarktketen; Leclerc.
Met deze shopper activatie voor de Leclerc supermarkten geven we de orchidee liefhebber een aantal exclusieve verzorgingstips om hun orchidee zo lang mogelijk mooi te houden.
Voor deze campagne hebben we hypertargeting toegepast om de content zo impactvol en efficiënt mogelijk te maken.