UNICEF Dutch Caribbean Positive Parenting

Campagne
Merkactivatie

Quality time voor ieder kind met een ouder of verzorger

Purpose campagne ヽ(•‿•)ノ

UNICEF Positive Parenting campagne op de BES-eilanden

UNICEF Nederland organiseert jaarlijks in samenwerking met het Ministerie van Binnenlandse Zaken het Kinderrechten Filmfestival op de Nederlandse Cariben. Een project dat op een speelse manier aandacht geeft aan kinderrechten. Dit jaar wil UNICEF naast educatie over kinderrechten, op een positieve manier aandacht geven aan gezamenlijke activiteiten die bijdragen aan de ontwikkeling en opvoeding van kinderen.

Iedereen quality time

Omdat het naast bewustwording vooral om het aanwakkeren van inspiratie en enthousiasme gaat, hebben we een campagne ontwikkeld voor Bonaire, St. Eustatius en Saba. In deze campagne brengen we quality time onder de aandacht. Binnen zes maanden hebben we drie deelcampagnes ontwikkeld die het thema op een heel eigen manier versterkt. De ene campagne laat voorbeelden zien van ‘quality time’. Het laat ouders en verzorgers aan het woord om te vertellen wat zij belangrijk vinden aan het spenderen van tijd met hun kinderen. Waar de andere campagne oproept tot actie en deelname.

Betrokkenheid en samenwerking

Onderdeel van de campagnestrategie die we ontwikkelden is het aanstellen van een klankbordgroep en het leggen van samenwerkingen met scholen en verenigingen. We ontwikkelden een gedragen plan en toetsten al het campagnemateriaal dat we maakten. Ook is dit een manier om informatie en feedback te verkrijgen waarmee we het vervolg van de campagne kunnen aanscherpen. De campagne is tot stand gekomen in samenwerking met de Openbaar Lichamen van Bonaire, Saba en Sint Eustatius en is mede mogelijk gemaakt door het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.

(^o^)/

Get ready for the World Day of Play

De eerste deelcampagne is inmiddels afgerond. Op 28 mei heeft UNICEF de World Day of Play in het leven geroepen. Een dag waar UNICEF jaarlijks aandacht aan wil geven om ouders en kinderen op te roepen om samen te genieten van sport en spel. Dit hebben we gedaan door ouders en kinderen op Bonaire, St. Eustatius en Saba te fotograferen en hen de hoofdrol te geven op het campagnemateriaal. De campagne heeft de slapende Facebookpagina weer geactiveerd en heeft de betrokkenheid op de pagina en de posts sterk verhoogd. Gedurende 1 week hebben de berichten een bereik gegenereerd van 4.193. Een mooie basis om de volgersgroep te vergroten en de campagnethematiek verder onder de aandacht te brengen.

Een kijkje in het leven van buurtgenoten

Vervolgens hebben we bij 9 gezinnen een kijkje in de keuken mogen nemen. In deze mini documentaires is storyteller Archell Thompson met de gezinnen in gesprek gegaan. Wat doen zij als ze samen tijd doorbrengen? En waarom vinden ze samen tijd doorbrengen belangrijk?

Inspirerende verhalen van mensen zoals jij en ik. Deze video’s worden aangesterkt met leuke tips en trucs om samen tijd door te brengen.

“Keep it simple, just stay basic! Soms is het niet makkelijk in te plannen, maar het geeft energie. Daarom moet je het juist doen.”

(^o^)/

Show your Talent

Tot slot worden alle ouders, verzorgers en kinderen uitgenodigd om deel te nemen aan een interactieve theatershow. Hierin activeren we het samen tijd doorbrengen en nodigen we mensen uit hun talenten op het podium te vertonen.

Interactieve Show your Talent theatershow

In de Show Your Talent theatershow treden ouders of verzorgers en hun kinderen op met een act naar keuze. Al deze acts worden door Archell Thompson samengevoegd tot één verhaal. Zo ontstaat er een theatervoorstelling gemaakt voor en door de bevolking van de BES-eilanden.

Op 14 november 2022 heeft de eerste show plaatsgevonden op St. Eustatius tijdens ‘Statia Week’ en op 19 november 2022 stond Saba in het teken van de talentenshow. De Show your Talent theatershow vind binnenkort op Bonaire plaats.

✿♥‿♥✿

Gouden Giraffe

Deze campagne is bekroond met een Gouden Giraffe Award. Een award voor de beste eventmarketing en experience marketing van Nederland. In de categorie Next Generation is het belang Quality Time en de impact van onze campagne erkend en beloond met deze mooie prijs.

ヽ(•‿•)ノ

Vragen?
Neem contact met ons op!

  • ✿♥‿♥✿Mariëlle Snethlage

Meer weten over ons werk voor UNICEF? Of hoe we een breed thema onder de aandacht brengen in deel-campagnes?