

Een flexibele brand identity die staat als een monument
Expo Arsenaal Delft is ontstaan vanuit passie voor creativiteit, cultuur en entertainment. Het pand ArsenaalDelft heeft jarenlang leeg gestaan, maar is in 2022 officieel heropend voor nieuwe initiatieven. Waar voorheen het Legermuseum was gevestigd, komt weer ruimte voor overige culturele invulling. <Q> iqagency_ zag potentie in deze ruimte voor een verrijking van de culturele sector in Delft en heeft van branding tot en met het opzetten van de digitale kanalen en de website de communicatie opgezet.

Kleuren
Blauw, felblauw… met een complementaire bruin. Het blauw een referentie naar, het kan ook niet anders, Delfts Blauw en de bruine kleur staat voor de historische originele kleur van de (houten) constructie van het gebouw. Aangevuld met neutrale kleuren voor een compleet palet.

Logo
De basisvorm is de vorm van het gebouw. Het fundament, de driehoek. Hiermee kan eindeloos gevarieerd worden in grafische combinaties. De invulling van het logo mag ook flexibel zijn, net als het concept van Expo Arsenaal Delft. Door de mogelijkheid tot variatie in kleur, beeld of een combinatie daarvan bieden we je een doorkijkje in de functies van de expo.

Lettertype
SK Concretia, een krachtige en robuuste letter die het karakter van het gebouw bekrachtigt. Voor een extra ‘umph’ in titels gebruiken we kapitalen, voor de verhaallijn gebruiken we een leesbare letter.

Naam
De naam Expo Arsenaal Delft is een directe referentie naar de originele naam van het gebouw en de flexibele ruimte. Een praktische keuze dus. Ook voor online, want voorafgaand hebben we een onderzoek gedaan naar de meest gebruikte zoekwoorden voor soortgelijke evenementenlocaties. En op basis daarvan is de naam gekozen.
Event
Op 5 juli hebben we samen met Hotel Arsenaal by Westcord en cepezed het gebouw á la 2022 officieel geopend en is Het Arsenaal weer back in business.

